ここは唯一の真実を言える場所なら、
偏らずに自分の思いを全て言います。

If only this is the place where I can say the truth,
without any prejudice I will say everything I feel.

Friday, November 20, 2009

EXHAUSTED


Jarum jam menandakan lebih kurang sepuluh minit sebelum pukul dua belas malam. Aku, seperti biasa melakukan sedikit ulang kaji untuk mata pelajaran yang bakal kududuki di dewan nanti. Hari sudah lewat malam, mataku semakin lama semakin layu memandang tepat ke arah bantal yang empuk seolah-olah memanggilku untuk memeluknya. Perkataan didalam buku seakan menari dengan nada tarian yang mengutuk. Aku tahu apa yang kubaca sekarang ini hampir mustahil untuk diterima otak yang kepenatan. Tetapi sanubari enggan mendengar kata-kata kesat yang dilemparkan oleh minda dan aku masih terus berjuang. Lantas, aku menekan punat di komputer ribaku yang berdekatan. Aku tidak dapat menahan lagi mendengar jeritan minda yang melunturkan keadaan. Dengan pantas, jari-jemariku menari-nari menekan papan kekunci. Mataku tidak lepas melihat skrin yang berwarna-warni. Dengan azam yang mencecah langit. Akhirnya aku berpuas hati, siap juga post untuk hari ini.

4 comments:

Anonymous said...

fatigue...kepenatan yg teramat sgt...ahhaaha

ade aku tengok dlm TV...
dato' fadzilah kamsah berkate..
blaja pada waktu malam slepas isyak tk elok...
yg elok waktu lepas qiamulail, lepas subuh and sblum maghrib...

sbb otak akan jadi slow pada waktu2 yg tk dinyatakan,
kite tau ape yg kite bace, tp tk masuk dlm otak...

I study before maghrib and after subuh only...=D

hope you can get good results so that you can go to Japan for further studies...
peace upon you...

Enigma said...

thx

Eunice said...

sleepy head.. hehe..

Enigma said...

haha yeah blame SPM