ここは唯一の真実を言える場所なら、
偏らずに自分の思いを全て言います。

If only this is the place where I can say the truth,
without any prejudice I will say everything I feel.

Thursday, March 19, 2009

SYRUP

Hari ini aku taip dalam bahasa melayu. 
Kenapa? Lebih gramatis bukan? sebenarnya untuk Saja-saja sahaja.


Cuti terbaru ini tidak dapat ku nikmati sepenuhnya, kerana kerja yang banyak dan aku tidak sedar akan perjalanan masa. Sudah tiga hari aku ponteng tusyen, dengan alasan banyak kerja. Ya kerja yang agak banyak tetapi tidaklah berbaloi untuk meninggalkan pelajaran. Mahupun sudah lama tidak membuka buku , kerja-kerja ku masih terbengkalai. Aku tidak tahu bagaimana hendak memulakannya. 
Azamku tahun ini adalah untuk hidup tanpa penyesalan, dan ya tanpa sebarang penyesalan.
Lebih-lebih lagi dalam hal tusyen, aku sudah lama tidak menghadiri kelas aku takut aku akan ketinggalan. Aku masih mengekalkan azamku tapi aku sering bertanya kepada diriku.

" Kenapalah aku tak belajar 'lebih', masa tingkatan empat dahulu."



Aku mengaku yang aku juga berbulan madu pada tahun itu. Mindaku berada di awang-awangan pada tahun itu, kesannya sifat malasku semakin hari semakin membuak-buak. Aku selalu bangun lewat sejak kebelakangan ini. Aku melarang diri aku untuk tidur petang kerana ia tidak sihat dan aku takut ia akan terbawa-bawa semasa peperiksaan SPM nanti. Tapi aku hanya menemui kegagalan, mungkin aku berada didalam tekanan.

Jiwaku kacau sejak kebelakangan ini. Aku tidak mahu belajar,aku tidak mahu melukis. Ini kerana aku hilang cita-cita. Aku mempunyai impian tetapi tidak mempunyai cita-cita. Sukar memilih, memang sudah menjadi sifatku. Biasanya aku akan lontar duit syiling dan jika aku berpuas hati maka aku akan ikut syarat syiling itu. Tapi dalam hal memilih cita-cita agak sukar, ini adalah kerana duit syiling hanya menpunyai dua muka. Aku mempunyai banyak cita-cita, aku takkan bergerak selagi tidak memilih cita-citaku.
Mungkin bagi sesetengah orang, benda ini kelihatan remeh dan 'over' katanya. Tapi bagiku, ia ibarat hidup dan mati. Aku mungkin 'exaggerate' tapi hidup aku kosong tanpa cita-cita.
Aku sudah mempunyai impian tetapi cita-cita yang aku perlukan untuk melengkapkan hidupku.

Malam ini aku tidak menghadiri kelas tusyen lagi. Aku berasa sedih dengan keadaanku yang sekarang. Senang kata hidup aku buntu. Bila aku pandang masa hadapan, aku berasa takut. Jantungku berdebar-debar, aku sudah kehilangan semangat belajarku aku sudah tidak yakin dengan masa depan. Tetapi aku masih yakin bahawa aku akan pulih semula, lumrah hidup katakan.
Jadi aku mungkin akan 'moody' sehingga aku berjaya memilih cita-citaku. Sukarnya untuk memilih... Umpama memilih antara sirap limau dan teh 'o' ais limau bukan?
Sedangkan kedua-duanya mempunyai rasa yang berbeza.

video sudah diupload
selamat menjamu selera

12 comments:

zmh said...

dont take it so hard. no matter what u choose it'll be the best if u bring out the best.

cheer up afiq!

zmh said...

nway, cd slumdog dekat amir tau.

Servant of Allah said...

ape lah ko nih...ape kate ko blaja jer...ko blaja je tanpa tujuan...tp ko kene ingat ah...blaja tuh wajib dlm islam...blaja tuh beribadah kepada-NYA...ko pon sendiri tau en...

nk moody2 no problem...aku tk kesah...tp ko jangan ah sampai malas nk blaja...kalau ko ketiggalan...ape gune nyer kawan yg dekat ngan rumah ko ni...aku bleh tlg ko...

add math,physic,math,chemist...aku bleh ajar ko ape yg ko tak tau...ape yg aku tak tau ko tak yah risau...aku still rajin nk blaja...aku akan cari org punyer lah...add math,faris ade...math,faris gak...physic,faris and yg lain pon bleh aja aku...chemist,aza and nadia ade...


rilek ah...

Enigma said...

mind over body
memang susah kalau kau ada dua personaliti dalam satu badan..

but dont worry I call you when I need your help

Servant of Allah said...

weh...sape kate aku ngan ko berbeza...tuh,2 personality dlm satu badan...aku pon rase cam tuh...cume personality aku lain...satu nk kebebasan dan mahu dicintai...satu lagi nk berseorangan dan blaja jer...

sbb tuh aku tak leh nk pikir positive...aku dok tgh2 antara dua personality...tension doe...

gerberian said...

Credit goes to u for realizing it now! Better realize now then never ait? :D

So u know what u should do now kiddo!

Enigma said...

what should I do now...?

Servant of Allah said...

think positively forward...hahhaha...=D

farhanna said...

bukn ko sorg je yg fkir n rse cmtu la afiq dlm dunia ni,kt luar tu brlmbk org yg cm x de tjuan dlm idup dia..
dh jd cm myt idup da diorg..

tp jgn la asyik blja, blja n blja tp x de tjuan.x de gnenye..
aq pun bukn la pndai sgt nk bg advice tp 1 je yg aq nk ko ingt..

kwn2 ko rmai.ko leh mintk tlong diorang.aq jgn hrp, kt kwsn prumahn aq x de sorang pun nk kwn ngn aq n mk bpk ko anta ko tusyen 2, pegi la.jgn nk bazir duit je..

ko brtuah sbnarnye afiq.mk bpk ko de duit nk anta ko gi tusyen.aq,de ke mk bpk aq nk anta.diorg dok fkir kt adk aq je.

juz cheer up.u can do it.bout havin 2 personalities, bukn ko sorg je de.aq de jgk n lg truk..

the wanderer said...

new link!!
http://roughlandingstory.blogspot.com/

zmh said...

mane hilang? bwk diri ke?

update laaaaaaa

Enigma said...

life is unfair
right Faten?

But god isn't.

have faith