ここは唯一の真実を言える場所なら、
偏らずに自分の思いを全て言います。

If only this is the place where I can say the truth,
without any prejudice I will say everything I feel.

Saturday, January 2, 2010

ALI


Nama Saya Ali (bukan nama sebenar), masa kecik-kecik dahulu sehingga sekarang saya ingin menjadi lanun, kelakar bukan, saya gemar merentasi lautan. saya juga amat meminati bidang seni lukis tetapi kurang mahir, Saya pernah memasuki seni layar disekolah, tetapi saudara-mara tidak menggalakan saya menjadi seorang pelakon. Saya gemar menonton wayang dan ingin menjadi seorang pengarah filem. Saya juga gemar melancong dan mencari pengalaman, tetapi takut untuk mendalami pengalaman baru. Saya juga mahu menjadi seperti bapa, tetapi masih kurang yakin tentang pekerjaannya, kadangkala saya ingin menjadi chef, tetapi saya tidak beberapa suka akan minyak kuali yang panas, saya juga gemar membaca komik, dan suka melukisnya, tetapi sering kering idea. Suatu masa dahulu saya ingin menjadi doktor, tetapi pada waktu itu, saya sudah gugurkan subjek biologi, dan saya tidak gemar melihat organ dalaman manusia. Rakan saya kata saya mahir mengambil gambar, jadi saya jadi jurufoto sajalah, tetapi ada juga sahabat yang mengatakan bahawa saya lebih kearah peguam. Kerana saya pandai menjawab. Saya juga mengambil 'career test' dan ia menyatakan bahawa saya lebih menjurus kepada kaunselor motivasi. Kadangkala saya terfikir untuk menjadi penceramah, tetapi cakap didepan pun sudah tergagap-gagap. Jadi macammana ini?

Dear Ali, I have read your letter about your situation. As humans we confront with many choices and our heads covered with clouds of doubt. Unfortunately I am in the same situation as yours. It sucks so bad, you got nowhere to go and spend days thinking bout it. I hope you live well. Glad to be any help.

2 comments:

Eunice said...

same boat.. haha..

Enigma said...

yup, everyone's on the same boat I guess,
hurry up and get out, or we'll sink. Get what I'm saying?