ここは唯一の真実を言える場所なら、
偏らずに自分の思いを全て言います。

If only this is the place where I can say the truth,
without any prejudice I will say everything I feel.

Thursday, May 14, 2009

HISTORY

The Palace of Al-Hambra, Granada, Spain

Aku membuka helaian berwarna kuning itu dan mula membaca, aku membayangkan apa yang dibacaku seperti yang dikatakan oleh cikgu, mudahan ia cepat diingat. Aku mendalami tamadun-tamadun mesir, yunani dan rom. Aku membayanginya dengan penuh konsentrasi.
Ia sangatlah menarik, Julius Caesar, Shih Huang Ti dan juga Asoka. Aku melihat suatu dunia yang tidak pernah kulihat sebelum ini. Tiba-tiba aku ternampak rakanku... Aku terkejut, lantas aku membuka mata...
La... mimpi rupanya. Baru saja aku sedar jam sudah pukul lima. Tidak sangka aku, aku ingat aku sedang membaca nota sejarah, tetapi tidur rupanya...

Banyak kerja yang belum disiapkan lagi, kerana banyak sangat aktiviti.
Tahun ni memang benar Happening. Tapi kenapa tak buat tahun lepas, aktiviti sekolah semuanya dikisar dan dianjurkan pada tahun SPM jugak, mengapa? Tapi tak mengapa,
tahun terakhir.

I am Anticipating;

-MPM Hi-Tea
-Balai seni lukis Negara
-Pusat KrafTangan
-Lim Kok Wing
-Smart and Easy Camp 3
-Fiesta Kota Damansara


No comments: