ここは唯一の真実を言える場所なら、
偏らずに自分の思いを全て言います。

If only this is the place where I can say the truth,
without any prejudice I will say everything I feel.

Sunday, June 14, 2009

THIEF

WDP 5097 kalau x silap.

Aku on the way nak gi beli lunch approximately under pokok ru depan rumah dyrah, ada satu mamat naik motor buat U-turn sharp dari corner.
Mamat berkulit gelap tapi mempunyai gigi. Dia berkata.

" Assalamualaikum, dik!"
"Dik ada nampak tak adik abang jalan-jalan kat sekitar ni."

okay, tulah soalan paling bodoh ya, manalah aku kenal adik kau, lainlah kalau

"Dik kenal tak adik saya Aisyah binti Zahidi jalan-jalan..."

camtu barulah convincing sket. Then dia cakap

" Adik saya dari pagi tadi ghaib ntah ke mana, tapi dia bawak handphone.

( Start sini aku dah boleh cam dah ni kes yang sama macam dyrah,
sorry dyrah x leh nak rogol, dia ada gigi.)

"Adik boleh tolong telefon dia tak"
Dengan selambanya aku cakap,

"Sorry la bang, tak bawak handphone lah"
padahal aku bawak.

aku senyum lebar je lepas dia pergi sambil melihat nombor plet motor tu.
Tapi yang bodohnya, kalau adik kau hilang mestilah muka risau, samdol, ni tersengih-sengih, lain kali sekolah masuklah kelab drama yeh.

lepastu, kalau ada motor mesti ada duit, macamlah tak da public phone kat dunia ni, desperate sangat ke nak pinjam orang punya.

Kalau ikut hati aku cakap je,

" Oh ya ke,no adik abang, 999 kan?"
atau
" Abang boleh tolong tumpangkan motor abang x?
" Saya nak gi balai jap. Bapak saya kerja sana, dia tengah on the case cari perompak telefon."

So korang semua laen kali kalau nampak mamat adik hilang ni cakap je,
apa yang aku cakap kat atas nih.

6 comments:

dyrah said...

ok, we were stupid.
oh wait! there's no ' we ' remember?
ahh, aku sorg je rupenye. terima kasih. ;))
haha, kalo die ade gigi, ko patut patahkn gigi die dowhh!

Enigma said...

nasib baik kau bagitau kalau x aku dah hilang hp dah,

Anonymous said...

aku pon kire nasib baek gak...sbb aku ni jenis jarang top up...so tk kan aku nk tlg call kot...ahahah

lagi pon aku mesti tegur die pasal die suri HP dyrah...
aku tk leh tengok org tk de maruah cam budak tu..haahaha...

bile die nk tego aku lak eh...nk je aku terajang budak tu, mintak balik HP dyrah arituh and bawak die jumpe polis..hahhaaha...=D

sya said...

woh.

Enigma said...

tapi yang ni ada gigi

Razi said...

gigi dia ade taik gigi tak afiq..?